Nincs mese! Keresztény ima-podcast lett a legnépszerűbb csatorna
Még Joe Rogan műsorát is „lenyomta” a rózsafüzér imát népszerűsítő csatorna.
2024-ben 22%-kal nőtt a Biblia eladása, amely a Z generáció hit iránti érdeklődéséből is fakadhat.
A Biblia, a világ első nyomtatásban megjelent könyve, 2024-ben újra reflektorfénybe került az Egyesült Államokban. Az eladások 22%-os növekedést mutattak az előző évhez képest, ami jelentős eltérés a könyvpiac általános, mindössze 1%-os bővülésétől. A jelenség mögötti okokat szakértők és kutatások próbálják feltárni – írta meg a zarandok.ma.
Amy Simpson, a Tyndale House Kiadó képviselője a Wall Street Journal hasábjain osztotta meg véleményét. Szerinte a Biblia iránti kereslet növekedését elsősorban a Z generáció tagjai hajtják, akik közül sokan húszas éveik elején járnak. Simpson a „A Biblia állapota 2023-ban” című felmérésre hivatkozott, amely kimutatta, hogy a Z generáció 44%-a érdeklődik Jézus Krisztus és a Biblia iránt
Ez a generáció valami szilárdabbat keres
– tette hozzá.
Alex Jones, a népszerű Hallow ima-alkalmazás társalapítója, szintén az isteni gondviselésre vezeti vissza a növekvő érdeklődést. „Isten valamit igazán nagyon jól csinál,” mondta a Fox Business interjújában, és utalt arra, hogy személyesen is megtapasztalta a hit megújulását. Az alkalmazás felhasználóinak száma folyamatosan nő, amit ő a hithez való visszatérés jeleként értékel.
A közösségi média szerepét és az influenszerek hatását szintén elemzik a szakértők. Bár a Zenit felmérése szerint a hitüket nyíltan megosztó celebek és influenszerek népszerűsége hozzájárulhatott a Biblia népszerűségéhez, az általános trend szerint a streamelők hitelesebbé váltak, mint a hagyományos hírességek. Ugyanakkor az, hogy ez mennyiben járult hozzá a 22%-os növekedéshez, továbbra is vita tárgya.
Everett Piper, a Washington Times egyik szerzője, egy másik perspektívát mutatott be. Véleménye szerint a Z generáció eltávolodik a kulturális korszellemtől, amit a régi könyvekkel szembeni általános elutasítás is felerősít. Piper szerint az olyan esetek, mint amikor egy kanadai iskola eltávolította könyvtárából a 2008 előtt kiadott könyveket, lázadást váltanak ki a fiatalok körében, akik éppen ezért fordulhatnak a Biblia felé.
Bár a Biblia iránti kereslet látványosan nőtt, az még kérdéses, hogy hányan olvassák ténylegesen a könyvet. Mindazonáltal a megnövekedett eladások azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk egyre nyitottabbak a hitre és az életükben szilárd alapokat keresnek.
Nyitókép: Allison Bailey / NurPhoto / NurPhoto via AFP
***
Ezt is ajánljuk a témában
Még Joe Rogan műsorát is „lenyomta” a rózsafüzér imát népszerűsítő csatorna.