Isten valamit igazán jól csinál” – megugrott a Biblia eladása az Egyesült Államokban.

2025. január 13. 08:03

2024-ben 22%-kal nőtt a Biblia eladása, amely a Z generáció hit iránti érdeklődéséből is fakadhat.

2025. január 13. 08:03
Vice President Kamala Harris swears in Senators

A Biblia, a világ első nyomtatásban megjelent könyve, 2024-ben újra reflektorfénybe került az Egyesült Államokban. Az eladások 22%-os növekedést mutattak az előző évhez képest, ami jelentős eltérés a könyvpiac általános, mindössze 1%-os bővülésétől. A jelenség mögötti okokat szakértők és kutatások próbálják feltárni – írta meg a zarandok.ma.

Amy Simpson, a Tyndale House Kiadó képviselője a Wall Street Journal hasábjain osztotta meg véleményét. Szerinte a Biblia iránti kereslet növekedését elsősorban a Z generáció tagjai hajtják, akik közül sokan húszas éveik elején járnak. Simpson a „A Biblia állapota 2023-ban” című felmérésre hivatkozott, amely kimutatta, hogy a Z generáció 44%-a érdeklődik Jézus Krisztus és a Biblia iránt

Ez a generáció valami szilárdabbat keres 

– tette hozzá.

Alex Jones, a népszerű Hallow ima-alkalmazás társalapítója, szintén az isteni gondviselésre vezeti vissza a növekvő érdeklődést. „Isten valamit igazán nagyon jól csinál,” mondta a Fox Business interjújában, és utalt arra, hogy személyesen is megtapasztalta a hit megújulását. Az alkalmazás felhasználóinak száma folyamatosan nő, amit ő a hithez való visszatérés jeleként értékel.

A közösségi média szerepét és az influenszerek hatását szintén elemzik a szakértők. Bár a Zenit felmérése szerint a hitüket nyíltan megosztó celebek és influenszerek népszerűsége hozzájárulhatott a Biblia népszerűségéhez, az általános trend szerint a streamelők hitelesebbé váltak, mint a hagyományos hírességek. Ugyanakkor az, hogy ez mennyiben járult hozzá a 22%-os növekedéshez, továbbra is vita tárgya.

Everett Piper, a Washington Times egyik szerzője, egy másik perspektívát mutatott be. Véleménye szerint a Z generáció eltávolodik a kulturális korszellemtől, amit a régi könyvekkel szembeni általános elutasítás is felerősít. Piper szerint az olyan esetek, mint amikor egy kanadai iskola eltávolította könyvtárából a 2008 előtt kiadott könyveket, lázadást váltanak ki a fiatalok körében, akik éppen ezért fordulhatnak a Biblia felé.

Bár a Biblia iránti kereslet látványosan nőtt, az még kérdéses, hogy hányan olvassák ténylegesen a könyvet. Mindazonáltal a megnövekedett eladások azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk egyre nyitottabbak a hitre és az életükben szilárd alapokat keresnek.

Nyitókép: Allison Bailey / NurPhoto / NurPhoto via AFP

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 11 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
NokiNokedli
2025. január 13. 10:29
Az átlag jenkiken már csak az ima segíthet (a zsidó USA-DS-sel szemben).
contractor-2
2025. január 13. 09:09 Szerkesztve
Mivel tök ingyen szokták osztogatni, kivéve ha valaki valamilyen különleges példányt nem rendel belőle. Az átlag amerikai szókinccsel pedig senki egy szót sem ért belőle senki, de Shakespeare-ből sem. Nekem két angol nyelvű Bibliám is van itthon. Hát fogós. Ahhoz Oxfordban, vagy Cambridge-ben kell felnőni és jó, ha ott végez egy egyetemet is az illető.
berger
2025. január 13. 09:04
A Z generáció leszarja a Bibliát, a babonás baromságaitokat, a jézusos mesét a szűznemzéses dzsenderkamuval. A buzi gyerekbaszó klérustól pedig mindenki undorodik.
synthetic
2025. január 13. 08:44
a 21. században a fantasztikus regényekre nagy kereslet van csodát mostanában látott valamelyik vallási bugris? XDDDDDD
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!